سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر لینک در افزایش ترافیک وب سایت

 

درحالی‌که ما از بسیاری از روش‌های بازاریابی اینترنتی جدید که مردم امروزه تا حد ممکن از آن‌ها استفاده می‌کنند، باید درنظر داشته‌باشیم که روش‌های قدیمی دقیقا کهنه نیستند. برخی از روش‌های قدیمی که امروزه هنوز هم رایج است، ایجاد لینک می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با لینک و تاثیر آن در افزلیش ترافیک وب‌سایت آشنا کنیم   .

ایجاد لینک

ایجاد لینک از زمان آغاز بهینه سازی موتورهای جستجو، محبوب شده‌بود. در این مورد، فرد باید مطمئن شود که لینک‌ها، اطلاعات مناسب را در رابطه با این قالب به منظور موفقیت آن‌ها دارد. قبل از اینکه فرد متوجه شود لینک شامل چیست، بهتر است ایده‌ای از اینکه معنای ایجاد لینک چیست، داشته‌باشد.

به‌طور کلی، ایجاد لینک می‌تواند به‌عنوان هنر ایجاد لینک‌های ورودی تعریف شود که به‌طور مستقیم به سایت آن‌ها هدایت می‌شود. لینک‌هایی که برای چنین وضعیتی استفاده می‌شوند به‌عنوان لینک‌های متقابل (دو طرفه) شناخته می‌شوند. لینک متقابل به‌طور معمول در دایرکتوری‌های مقاله و خبرنامه‌ها قرار می‌گیرند. استفاده از امکان ایجاد لینک به افرادی که می‌خواهند ترافیک زیادی در سایت خود داشته‌باشند، توصیه می‌شود. ایجاد لینک انواع بسیاری دارد که یک از آن لینک سازی متقابل است.

لینک‌های متقابل گاهی اوقات به عنوان تبادل لینک نامیده می‌شوند. این عبارت زمانی که دو صاحب وب‌سایت تصمیم می‌گیرند که لینک یکدیگر را در سایت‌های خود قرار دهند، استفاده می‌شود. هنگامی‌که این سایت‌ها به این روش پسندیده شوند، ترافیک هریک به‌طور غیرمستقیم افزایش خواهدیافت. هنگامی‌که ترافیک افزایش می‌یابد، رتبه بندی توسط موتورهای جستجو بهبود بخشیده می‌شود. این فرآیند دارای مزایای متعددی است که برخی از افراد ممکن است چیزی در مورد آن ندانند.

مزایای ایجاد لینک

یکی از مزایای ایجاد لینک آن است که برای دریافت ترافیک کیفیت استفاده می‌شود. ترافیک از سایت‌های گرفته می‌شود که قالب مشابهی با سایتی که به آن لینک شده‌است، دارد. در این مورد، ترافیک تولید شده ناشناس نیست، بلکه ترافیک واقعی است. داشتن مقدار زیاد ترافیک واقعی، باعث می‌شود سایت به‌عنوان یک منبع با ارزش تصور شود. به غیر از بهره‌مند ساختن کاربران، ایجاد لینک چیزی است که آگاهی، اعتبار و قابلیت دید وب‌سایت را ایجاد می‌کند. این به نوبه خود موجب افزایش در آمد از نظر فروش و تبلیغات می‌گردد.

در نهایت، بزرگ‌ترین و بهترین مزیت آن است که ایجاد لینک، نمایه سازی در موتورهای جستجو را بهبود می‌بخشد. نمایه سازی در موتورهای جستجو، با کیفیت ترافیک تولید شده انجام می‌شود. به‌همین دلیل است که موتور جستجو با ترافیک ضعیف فراوان، بالاتر از متوسط ترافیک با کیفیت بالا قرار نخواهندگرفت.

درحال حاضر، لینک‌ها بسیار معروف شده‌اند به‌طوری‌که افراد دارای وب‌سایت، همیشه به دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند لینک‌های بیشتری خریداری کنند. شرکت‌های وجود دارند که می‌تواند به فردی برای ساخت لینک کمک کنند. این شرکت به‌طور معمول به عنوان دایرکتوری‌ها شناخته می‌شوند.

انواع لینک سازی:

لینک سازی طبیعی از جانب وب‌سایت‌ها (Natural)

برای آشنا شدن با انواع لینک سازی در ابتدا باید سراغ لینک‌های طبیعی رویم. به‌طور اساسی این نوع از بک لینک‌ها، لینک‌های هستند که شما برای ایجادشان سعی و تلاشی نکرده‌اید و از طرف سایت‌های دیگر به شما داده شده‌اند. این روش لینک سازی بسیار اثربخش‌تر از ارتباط با دیگران مدیران سایت‌ها و وبلاگ‌ها و درخواست از آن‌ها برای قرار دادن لینک سایت خود است.

شما می‌توانید با تولید و ایجاد محتوای باکیفیت و ارزشمند خود را به‌عنوان یک منبع برای افراد که در حوزه شما فعالیت می‌کنند بشناسانید و از این طریق باز نشر محتوای تولیدشده خود را افزایش دهید و از این طریق بک لینک دریافت کنید.

 لینک سازی دستی مدیر وب‌سایت (Outreach)

این لینک‌سازی یکی از رایج‌ترین لینک‌سازی در مبحث سئو می باشد مخصوصا اگر به تازگی قصد ایجاد وب‌سایت مرتبط با حرفه خود را دارید یا این که یک کسب و کار کوچک و ناشناخته را در اختیار دارید. برای ایجاد چنین لینک‌هایی باید به سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف برای لینک‌سازی درخواست ارسال نمایید و برای موفقیت در این کار باید دلیلی جهت ایجاد لینک شما در سایت‌شان ارائه دهید.

یکی از کارهایی که می‌توانید در این زمینه انجام دهید تولید لینک‌های باارزش است که آن را به وبلاگ‌های اصلی فعال ارسال می‌کنید و بعد از آن‌ها درخواست می‌کنید یک لینک در ازای آن محتوا به شما ارسال کنند. درخصوص ارسال درخواست لینک سازی به دیگران باید دقت کافی عمل نمود چرا که ارسال درخواست به سایت‌هایی که با کسب و کار شما هیچ ارتباطی ندارد ممکن است آن‌ها را به اشتباه بیاندازد که اشتباهی ارسال نموده‌اید. همچنین این نوع لینک بیلدینگ، همان چیزی است که گوگل از آن به‌عنوان نمونه خوب یاد می‌کند.

 لینک سازی دستی

منظور ما لینک‌های دستی این است که توسط شما در سایت‌های دیگران ساخته می‌شود. این لینک‌ها می‌توانند در بخش نظرات یک وبلاگ، سایت و انجمن‌ها ایجاد شوند. امروزه این مدل ساخت بک‌لینک در وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود.

مطمئنا گوگل این لینک‌ها را چندان دوست ندارد اما در کل برای این نوع لینک‌سازی باید دقت بسیاری نمود. جاهایی که می‌توان لینک سازی داشت شامل :

  • استفاده از کلمه کلیدی در قسمت نظرات وبلاگ (weblog)
  • لینک سازی در سایت‌های مطبوعات
  • استفاده از کلمه کلیدی درلیست مقالات
  • امضا پست مهمان
  • آگهی‌ها
  • صفحات مشخصات کاربر
  • امضا انجمن 

خرید لینک

این روش مرسوم‌ترین روش در لینک سازی می‌باشد. در این روش شما با برقراری ارتباط با سایت‌هایی که در حوضه‌ی کاری شما فعالیت می‌کنند ، به ازای پرداخت مبلغی ، از ان‌ها می‌خواهید که لینک سایت شما را در سایت خود قرار دهند. این کار ممکن است تاثیر منفی در سئو سایت شما داشته‌باشد.خرید بک لینک به واسط لینکی که در سایت‌های معتبر گذاشته می‌شود می‌تواند اعتباردهنده به سایت شما باشد و از این رو می‌تواند اثرگذاری مثبت را در پروسه سئو سایت شما داشته‌باشد.

 اما از سویی دیگر پس از این که تایم گذاشت و خرید بک‌لینک شما سپردی شده‌باشد لینک از سایت برداشته می‌شود. این حذف لینک می‌تواند پروفایل لینک‌سازی شما را با اعتبار منفی روبه‌رو کند مخصوصا اگر خرید بک لنیک شما در سایت‌های متعددی باشد پس شما به یکباره حجم بالایی از بک لینک (backlinks) را از دست می‌دهید. 

نتیجه گیری:

اگر می‌خواهید در دنیای مجازی به اعتبار و شهرت بالاتری دست یابید باید بتوانید در آنجا دیده و مطرح شوید. یکی از این راه‌ها لینک سازی است چرا که این امر برای موتورهای جستجوی گوگل از اهمیت ویژه‌ای برخورد دار است. با داشتن لینک‌های بیشتر رتبه سایت خود را بالاتر برده و در صفحه نتایج جستجو به موقعیت بهتری دست می‌یابید.

آنچه که در بالا بیان شد اهمیت بسیار لینک سازی در سئو و به تبع کسب و کارتان را به‌خوبی نشان داد. حال آن چیزی که اهمیت دارد نحوه رویارویی شما با نحوه لینک سازی است. پیش از آن‌که اقدام به لینک سازی کنید باید بدانید کدام لینک سازی‌ها برایتان مفید و کدام مضر است زیرا این عوامل باعث افزایش یا کاهش رتبه بندی شما توسط الگوریتم‌های گوگل می‌شوند.