سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رابطه تولید محتوا با سئو

 

سئو   :

سئو به معنای بهینه سازی برای موتور جستجو یا  Search Engine Optimization است. سئو شامل کارهای مختلفی است که باعث می‌شود موتورهای جستجو سایت شما را راحت‌تر پیدا کنند و در صورت مفید و مناسب بودن برای کاربر در صفحه اول جستجوی گوگل قرار گیرند و کاربران بیشتری بتوانند از آن بهره ببرند و در نتیجه ترافیک سایت شما افزایش می‌یابد.

انواع سئو:

سئو کلاه سفید (White Hat)

موتورهای جستجو مانند گوگل برای خود قوانینی دارند، اگر یک محتوا براساس آن قوانین سئو شود رتبه خوبی می‌گیرند و در نتایج اولیه آن‌ها نمایش داده می‌شود. در این نوع سئو تداوم تولید محتوای سئو شده از هر چیز دیگری اهمیت بیشتری دارد و اصلا نباید از روش‌های منفی برای گول زدن موتور‌های جستجو یا کاربران استفاده کرد.

سئو کلاه سیاه (Black Hat)

بعضی از صاحبان سایت‌ها به منظور زودتر رسیدن به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل از روش‌هایی استفاده می‌کنند تا موتورهای جستجو را فریب دهند و در الگوریتم‌های آن‌ها دستکاری کرده اما بید بدانید که درصورتی که گوگل متوجه این اتفاق شود سایت شما را برای همیشه از صفحات جستجوی خود حذف می‌کند. پس ما این روش را به شما توصیه نمی‌کنیم.

محتوای که تولید میکنید باید بر اساس سئو باشد که در ذیل به برخی از آنها اشاره میکنیم.

استفاده از کلمات کلیدی:

قبل از تولید یک محتوا شما باید کلمات کلیدی مناسب که مربوط به کسب و کارتان است و اکثر کاربران این کلمات کلیدی را جستجو میکند در گوگل را شناسایی کنید و در محتوا خود به کار ببرید، اما طوری نباشد که کاربر با خواند کلمات کلیدی اسفتاده شده در محتوا احساس بدی داشته باشد.

در مجموع باید چگالی کلمات کلیدی که در متن استفاده می‌کنید به حالتی باشه که نتوان گفت برای مثال در ابتدای متن چگالی بیشتر و در انتها چگالی کم است.

استفاده از عناوین در تولید محتوا:

محتوایی که تولید می‌کنید باید دارای یک عنوان اصلی و چندین زیر عنوان باشد، یعنی برای هر پارگراف که نوشتید یک عنوان مرتبط با جمله انتخاب کنید تا کاربر با خواندن عنوان متوجه موضوع شود و اگر این مسلئه را رعایت نکنید و به صورت متوالی و بدون عنوان، محتوا تولید کنید کاربر با خواندن مطلب به دلیل طولانی بودن، علاقه ای به ادامه خواندن مطلب تا پایان را ندارد و از صفحه خارج میشود و شما نتوانستید تمام حرفای خود را در رابطه با محصول مورد نظرتان به کاربر برسانید. پس داشتن زیر عنوان می تواند در نگه داشتن کاربر برای ادامه مطالعه متن کمک شایانی کند

ایجاد لینک های داخلی:

اگر شما در مورد یک موضوع یا کلمه اطلاعات بیشتری در سایت خود دارید و از این کلمه یا موضوع در متنی دیگر استفاده کرده اید، می توانید به آن کلمه مورد نظر لینک دهید تا کاربر در صفحه بعدی که برایش باز می شود اطلاعات بیشتری را کسب نماید و در مجموع زمان بیشتری را در سایت شما باند و شما ترافیک بیشتری دریافت کنید.

بهینه کردن آدرس صفحات:

یکی از مواردی که موتورهای جستجو برای رتبه دادن به سایت شما مد نظر دارند آدرس یا همان URL صفحات سایت شماست. آدرس سایت شما باید با موضوع سایت شما هماهنگی داشته باشد و در عین حال کوتاه و خوانا نیز باشد

افزایش فروش با تولید محتوا

محتوای که بر اساس سئو تولید می شود از نظر گوگل خیلی با ارزش بوده و همچنین کاربران با خواندن محتوا لذت می برند، محتوای لذت بخش این علاقه را به آنها می دهد تا وقت بیشتری را در سایت بگذراند و مطالب بیشتری را بخوانند و آن را بین دوستان خود، در فضای های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در نتیجه تولید محتوا براساس سئو، باعث افزایش ترافیک سایت و به دست آوردن رتبه بالا درگوگل می شود. که این عمل باعث فروش و سود بیشتر نسبت به سایر رقبا در کسب و کارتان می تواند باشد.

اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی باشید حتما می‌دانید که امروزه مخاطبان علاقه زیادی به خرید آنلاین دارند اما این سوال که چگونه فرشگاه خود را به آن‌ها معرفی کنیم ذهن شما را درگیر کرده است پاسخ ما به این سوال این است که می توانید محتوای دیگری را نیز به فرشگاه خود اضافه کنید بهترین کار ساخت بخشی با عنوان بلاگ و قرار دادن محتوای مرتبط با سایت شما در آن است زیرا ممکن است که مخاطب با خواندن مقالات(آموزشی، علمی و ...) زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند و حتی فروشگاه شما را چک کند و محصولی را از شما خریداری کند.

در این بخش سوالات متداول کاربران درباره تولید محتوا با سئو می‌خوانیم

·         سئو چیست ؟

سئو به معنای بهینه سازی برای موتوی جستجو یا Optimization Engine Search

است.

·         آیا محتوای کپی در رتبه گوگل سایت ما تاثیر دارد؟

محتوای که تولید می‌کنید نباید از وب سایت های دیگر کپی برداری شده باشد بلکه باید به صورت منحصر به فرد باشد. این نوع محتوا نه تنها گوگل را به سمت سایت شما نمی کشاند بلکه مخاطب را هم به سوی سایت شما جذب نمی‌کند . پس در تولید محتوای سایت خود دقت کنید.

·         آیا محتوای سئو شده باعث نمایش سایت ما در صفحه اول گوگل می‌شود؟

پاسخ این سوال قطعی نیست زیرا اینکار نیاز به زمان دارد اما اگر محتوای شما ویژگی‌های ذکر شده در این مقاله را داشته باشد و به خوبی سئو شده باشد می تواند رتبه خوبی توسط گوگل بگیرد و در صفحه اول نمایش داده شود.