سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا محتوای شما به اندازه کافی انگیزشی است؟

 

ابزارهایی مانند HootSuite  ، Buzzsumo و Buffer نشان می دهند که چه سایتهای دیگری محتوای شما را به اشتراک گذاشته اند و شما بک لینک های خود را از کجا می گیرید. به آمارهایی که این ابزارهای درباره سایت شما می دهند نگاه کنید تا درک بیشتری از ارزش محتوای خود به دست آورید.

برای مثال، یک پست وبلاگی در تعداد زیادی از کانال های رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و نظرات مختلفی از طرف کاربران دریافت کرده اما تعداد زیادی از مخاطبان آن تبدیل به مشتری نشده اند، احتمالاً باید بر روی قسمت CTA آن کار بیشتری صورت گیرد. این صفحات به طور بالقوه بسیار مستعد این هستند که با کار بر روی CTA آنها، بازدید کننندگان را به سمت صفحات فرود هدایت کنید.

کدام تکه های محتوای شما بیشترین سهم در نرخ تبدیل را دارد؟ شما از طریق Google Analytics می توانید مسیرهایی که بازدیدکنندگان در سایت طی می کنند را دنبال کنید. اگر آنها یک ویدیو می بینند، بعد بر روی لینکی کلیک می کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد خدمات کسب نمایند، و بعد بر روی صفحه تماس کلیک نموده و فرم مربطه را پر می کنند، می فهمید که این محتوا قابلیت تبدیل مخاطب به مشتری را دارد.

ارزش تبدیل کاربر به مشتری را محاسبه کنید

ابتدا باید برای خود مشخص کنید که هر تبدیل چقدر می ارزد. به طور مثال میانگین ارزش تبدیل برای یک کسب و کار می تواند 50 هزار تومان باشد. یعنی هر کاربری که در سایت این کسب و کار به مشتری تبدیل شود 50 هزار تومان سود برای آن شرکت خواهد داشت.

خوب حالا باید ببینید مجموع هزینه تولید و تبلیغ محتوای سایت شما برای یک ماه چقدر است. اگر این هزینه در حدود 5 میلیون تومان باشد. می توان اینطور نتیجه گیری کرد که شما به منظور پوشش سرمایه گذاری بازاریابی محتوای خود باید هر ماه حداقل 100 کاربر را به مشتری تبدیل کنید. هر مقداری فراتر از این بازگشت سرمایه یا در واقع ROI بالقوه شما خواهد بود.

چرا محاسبه ROI سایت مهم است؟

هدف از محاسبه ROI بازاریابی محتوای شما این است که مطمئن شویم پول خرج شده بر روی محتوا ارزشش را داشته است. اینکه توجه نسبت به برند شما را بیشتر کرده و میزان فروشتان را افزایش داده است.
همچنین برای اینکه بفهمیم چه نوع محتوایی نرخ تبدیل را بیشتر افزایش می دهد نیز مهم است.

برای مثال، شاید متوجه شوید که سرمایه گذاری بر روی محتوای ویدیویی با کیفیت به اندازه مثلاً سرمایه گذاری بر روی مجموعه ای از رویدادهای وبینار، که تقریباً همان میزان هزینه دارد، بازگشت سرمایه ندارد.
مجموعه این عوامل بینش عمیقی به شما می دهد تا بدانید ترجیحات مخاطبان شما چیست و جهت گیری استراتژی بازاریابی محتوای شما در آینده چه باید باشد.

شاید متعجب شوید از اینکه برخی محتواها بیشتر از آنچه پیش بینی می کردید جواب می دهند.