سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش تهیه چارچوب تولید محتوای بازاریابی

 

 در فرایند بازاریابی محتوا برای جلوگیری از اتلاف وقت و برنامه ریزی صحیح شما باید یک چارچوب مشخص برای تولید محتوای بازاریابی خود داشته باشید. تهیه ی یک چارچوب برای تولید محتوای بازاریابی اصول و مراحلی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت  .

مراحل تهیه چارچوب تولید محتوای بازاریابی

ایده پردازی:اولین مرحله در تولید محتوا پیدا کردن ایده های مناسب برای تولید محتوا است. برای رسیدن به ایده ها می توانید از روش های مختلف استفاده کنید. وبلاگ های مرتبط با کار شما، سوالات معمول مشتریان و بسط دادن عناوین جذاب مرتبط با کارتان چند راه برای پیدا کردن ایده های مناسب می باشند.

زمان بندی:پس از تعیین اهداف بلند مدت خود و تعیین زمان رسیدن به آنها، اهداف را به هدف های کوچکتر تقسیم کنید. برای رسیدن به هر یک زمانی مشخص کنید. در زمان بندی خود موارد پیش بینی نشده و تغییرات احتمالی را نیز در نظر بگیرید.

جریان کاری:اعضای تیم تولید محتوا باید دقیقاً بدانند چه کارهایی را باید انجام داده و زمان تحویل آنها مشخص شده باشد. با مشخص بودن جریان کاری کارها صورت موازی پیش می رود و اعضای تیم با هم هماهنگ خواهند بود.
مرور و اصلاح:پس از تولید اولیه محتوا باید آن را بازبینی کرد و از رعایت اصول سئو و رفع دیگر اشکالات احتمالی مطمئن شد. برای تعداد دفعات بازبینی محدودیتی در نظر نیگیرید. تغییرات  اصلاحات صورت گرفته در هر مرحله را ثبت کنید. این کار باعث می شود به مرور زمان اعضای تیم اشکالات خود را برطرف کرده و زمان کمتری صرف اصلاح محتوای بازاریابی شود.


انتشار و پروموت:پس از تولید محتوا باید آن را منتشر و پروموت کنید. انتشار محتوا کار آسانی است ولی پروموت کردن پیچیدگی هایی دارد. شما باید استراتژی های متفاوتی را برای پروموت محتوای خود به کار گیرید. با توجه به گروه خاص مخاطبین و اهداف خود از کانال های مختلف برای هر محتوا استفاده کنید. ارتباط محتوای تولید شده را با دیگر صفحات وب سایت خود مشخص کنید و از لینک سازی درست استفاده کنید. لحن شما در محتوای مورد نظر نیز با توجه به کانال انتشار و مخاطبین آن باید متفاوت باشد.

تحلیل نتایج:پس از انجام مراحل بالا، در چارچوب تولید محتوای خود باید این مرحله را بگنجانید. با بررسی آمارهای مربوط به محتوای تولید شده می توانید علاقه مخاطبین، تاثیر در فروش و دیگر پارامترها را بسنجید. این ارزیابی به شما کمک خواهد کرد در برنامه بازاریابی محتوای خود هر روز پیشرفت داشته باشید و محتوای بهتری تولید کنید.