سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای نهایی برای بازاریابی محتوا

 

شاید تا به حال متوجه شده باشید که بازاریابی محتوا از نوشتن و انتشار محتوا پیچیده‌تر است. در این مقاله به تعریف، ابزارها و ارائه راهنمایی‌هایی برای بازاریابی محتوا خواهیم پرداخت   .

نحوه برنامه ریزی برنامه محتوا

بازاریابی محتوا با برنامه ریزی شروع می‌شود. نمی‌توانید به راحتی به نوشتن و انتشار مقالات در اوقات فراغت خود بپردازید. لازم است استراتژی داشته باشید.

بعضی افراد ترجیح می‌دهند مقالات را در روزهای به خصوصی در هفته منتشر کنند. تقویم محتوایی به شما برای برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازاریابی محتواییکمک می‌کند در نتیجه هیچ‌گاه محتواهای شما تمام نمی‌شوند.

بهترین تعریف از بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا، فرآیند بازاریابی و تجارت برای ایجاد و توزیع محتوای مرتبط و ارزشمند برای جذب، به دست آوردن و جذب مخاطب هدف کاملاً مشخص و قابل فهم است - با هدف هدایت اقدام سودآور مشتری.

چگونه محتوای حماسی بنویسید

اکنون که برای محتوایی که قصد نوشتن آن را دارید برنامه ریزی کرده اید و زمان انتشار آن مشخص شده است، حال باید آن را حماسی کنید.

کلمه حماسی را تا به حال زیاد شنیده اید. همه چیز به طول محتوا خلاصه نمی‌شود بلکه به طراحی، خلاقیت و اصالت نیز مربوط است.

تبلیغ یک پست وبلاگ

تا الان برای نوشتن و انتشار محتوای حماسی برنامه ریزی کرده‌اید، چه چیز دیگری ممکن است مانده باشد؟

همانطور که گفته شد بازاریابی محتوا به همان راحتی که تصور می‌شود نیست، باید به تبلیغ و ترویج هر چیزی که می‌نویسید بپردازید.

ایده تبلیغ محتوا ممکن است برایتان تازگی داشته باشد، اما در بیشتر مواقع تنها یک چک لیست است.

چگونه بهینه سازی محتوا برای جستجو انجام دهیم

تمرکز بر سئو یکی از استراتژی‌هایی است که باید با آن آشنا باشید. در نهایت اگر بتوانید به نتایج ابتدایی گوگل برسید، به حجم عظیمی از ترافیک دست خواهید یافت.

حقیقت آن است که تمام مطالب گفته شده تنها بخش کوچکی از بازاریابی محتوا را تشکیل می‌دهند. اگر می‌خواهید در این زمینه بیشتر وارد شوید، لازم است به صورت حرفه‌ای عمل کرده و از راهنمایی‌ها و منابع معتبر استفاده بهینه کنید.

اندازه گیری بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا

اگر درباره معیارهای معمول در اندازه گیری بازاریابی محتوا شک دارید، توصیه می‌شود از معیار بازگشت سرمایه در بازاریابی محتوا استفاده کنید. این معیار جنبه‌های مختلف را در نظر گرفته و نتیجه قطعی و مناسبی از عملکرد بازاریابی محتوا ارائه می‌دهد. در صورت استفاده مناسب از آن این استراتژی می‌تواند بسیار باارزش باشد.

توصیه‌ها و نکات مهم در زمینه بازاریابی محتوا حد و اندازه‌ای ندارند و این نکات به طور دائمی در حال تغییر و افزایش هستند. اگر به دنبال بهترین راهنمایی‌ها در زمینه بازاریابی محتوا هستید، بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. این افراد با تخصص خود می‌توانند راه‌هایی را به شما معرفی کنند که هیچ‌گاه شاید به ذهن خودتان خطور نکند.

نمونه‌هایی از بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا شامل مواردی نظیر مقالات آموزشی، کتاب‌های الکترونیکی ، فیلم، سرگرمی و وبینار است که به سوالات خاصی که مردم دارند پاسخ می‌دهند و چیزی را که نمی‌توانند در جای دیگر بدست آورند به آنها ارائه می دهد. این بهترین روش برای تبدیل محصول شما ، هر چقدر هم معمول باشد، به چیزی شبیه دیگران نیست.

چرا برندها این همه هزینه برای بازاریابی محتوا می‌کنند؟

پاسخ این سوال ساده است: بازاریابی محتوا ارزش عظیمی را تحمیل می‌کند که برندها نمی‌توانند از سایر انواع بازاریابی سنتی دریافت کنند. برای شروع، بازاریابی محتوا 62? کمتر از بازاریابی سنتی است و سه برابر بیشتر منجر می‌شود.

در این لیست، ما تعدادی ابزار برتر بازاریابی محتوا را گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند محتوای خود را تقویت کنید - و تولید آن لیدهای با کیفیت بالا را ادامه دهید.

آیا به ابزار بازاریابی محتوا نیاز دارم؟

چیزی که می‌توانیم از آن اطمینان داشته باشیم این است که بازاریابی محتوا به جایی نمی‌رسد. ما همچنان شاهد افزایش نیاز بازاریابان محتوا در سالهای آینده خواهیم بود.

اگرچه این خبر خوبی است، اما همه بازاریابان محتوا از این رونق بهره‌مند نمی‌شوند. این اکنون ما را به این پرسش سوق می‌دهد: چرا برخی از بازاریابان محتوا موفقیت بیشتری نسبت به دیگران تجربه می‌کنند؟ طبق تحقیقات موسسه بازاریابی محتوا، یک عامل اصلی که بازاریاب‌های موفق محتوا را از افراد کمتر موفق متمایز می‌کند،مهارت در فن‌آوری محتوا است. بعلاوه، 29? از بازاریابان محتوای B2B گزارش کردند که هزینه فناوری را در 12 ماه گذشته افزایش داده اند. تسلط شما بر ابزارهای بازاریابی محتوا تا حد زیادی تعیین می‌کند که شما به عنوان یک بازاریاب محتوا موفق باشید.

اما جستجوی هزاران ابزار بازاریابی محتوای موجود می‌تواند منجر به اضافه بار اطلاعات شود. به همین دلیل تعدادی از بهترین ابزارهای بازاریابی محتوا را در اینجا جمع کردیم که به دسته های مختلف تقسیم شده‌اند تا نیازهای مختلف بازاریاب محتوا را برآورده کنند.

·         WordPress

·         Google

·         Slack

·         Asana 

·         Trello

·         Google Analytics

آیا رسانه‌های اجتماعی بازاریابی محتوا هستند؟

بازاریابی محتوا وسیله‌ای است که شرکت‌ها برای ایجاد آموزش، اطلاع رسانی یا سرگرمی مشتریان یا چشم اندازهای مختلف از طریق ایجاد توجه یا ایجاد رفتاری که منجر به ، فروش یا حمایت از آن می‌شود، به کار می‌برند.شیکه‌های اجتماعی توسط مشتریان و چشم اندازها برای برقراری ارتباط بین خود و گه گاه با شرکت ها استفاده می‌شود.

تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا چیست؟

پاسخ ساده است: استراتژی محتوا، اندیشه و تحقیقاتی است که برای ایجاد یک کمپین بازاریابی محتوای موثر انجام شده است. بازاریابی محتوا، خود این کمپین است که پس از استراتژی ارائه می‌شود.