سفارش تبلیغ
صبا ویژن

4 قدم برای بلاگ نویسی جذاب

 

در مورد موضوع تحقیق کنید

از مهم ترین رازهایی که در خصوص بلاگ نویسی باید به آن توجه داشته باشید، آن است که شما نمی توانید اثبات کنید که در مورد حقایق صحبت کرده اید و یا شایعات را پخش کرده اید. از این روی برای این که بتوانید محتوای مناسبی را تولید کنید. باید در نظر داشته باشید که در مورد چیزی بلاگنویسی کنید که در مورد آن اطلاعات کامل دارید   .

این مسئله به معنای آن نیست که تمامی بلاگ نویسان محتوای غیر حرفه ای تولید می کنند و باید در واقع به دنبال حس کنجکاوی طبیعی باشید که باعث می شود تا بسیاری از بلاگ نویسان به محتوای شما جذب شوند. در واقع نباید در مورد موضوعات مختلف بنویسید و سعی کنید که در مورد یک موضوع خاص محتوا بنویسید. در صورتی که محتوا نویسی به عنوان حرفه شما شناخته می شود، باید تحقیق در مورد موضوعات مختلف را آغاز کنید و اطلاعاتی را در این خصوص به دست بیاورید و همچنین محتوایی را نگارش کنید یا در اصطلاح بلاگ نویسی را در مورد موضوعاتی انجام دهید که در مورد آن ها تحقیقات کامل را انجام دهید

البته نباید ناگفته بماند که اتکا به سایت هایی مانند ویکی پدیا نمی تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد چرا که منبع موثقی به شمار نمی روند و خطا در آن ها زیاد است. باید به دنبال مقالاتی باشید که از سوی منابع معتبر علمی منتشر می شوند. پس نباید به واسطه ها اعتماد کنید و همواره باید در مورد موضوعاتی که قصد بلاگ نویسی در مورد آن ها را دارید اطلاعات لازم و کافی را کسب کنید.

در صورتی که برای این که اطلاعاتی را از طریق بلاگ نویسی منتقل کنید به نقل قول ها اعتماد می کنید، باید به دنبال افرادی شناخته شده در مورد موضوعات مختلف باشید. در انجمن های رسمی ثبت نام کنید و یا منابع معتبری را مطالعه کنید و بر اساس آن بلاگ نویسی را آغاز کنید. البته باید در نظر داشته باشید که همواره باید صحت اطلاعات را به چالش بکشید. در واقع برای یک شخص بلاگ نویس یا محتوا نویس، یادگیری و تحقیق یک اصل جدایی ناپذیر و بسیار مهم شناخته می شود

حقایق مربوط به موضوع را بررسی کنید

چند سال پیش، من ویراستاری یک محتوای نوشته شده توسط یکی از همکارانم که با محوریت نکات مهم در خصوص یک کنفرانس بزرگ فناوری بود را انجام دادم. نویسنده در یک ضرب الاجل کاری تقریبا تمامی اطلاعات مربوط به یک کنفرانس را به طور کامل پوشش داده بود ولی اون نمی توانست حقایق موجود را به خوبی بررسی کند. در واقع وی با توجه به اطلاعاتی که Forbes داده بود، ادعا کرده بود که استیو جابز از روی یک پاورپوینت نسبت به ارائه کنفرانس خود اقدام کرده است که البته این مسئله حقیقت نداشت و یک اشتباه فاحش از سوی یک شرکت خبری بسیار مهم بود. این مسئله باعث شده بود که هر دو نویسنده به اشتباه بیفتند و این جا بررسی حقایق در مورد موضوعی که قصد بلاگ نویسی در مورد آن را دارید بیش از پیش آشکار می شود.
به طور کلی می توان گفت که حقه های اطلاعاتی می تواند گریبان گیر بسیاری از نویسندگان شود و حتی برخی اوقات بعضی از منابع بسیار معتبر نیز در این خصوص اشتباهاتی را از خود نشان می دهند که باعث می شود تا شما را بیشتر به خود جذب کند. همچنین شما باید صداقت و پاسخگو بودن به دیگران، بلاگ نویسی موفقی داشته باشید.

یک عنوان جذاب انتخاب کنید

به طور کلی می توان گفت که همه ما برای انتخاب یک محتوا، به عنوان آن توجه می کنیم. باید سعی کنیم که در بلاگ نویسی یک عنوان جذاب و خاص را انتخاب کنیم و همچنین باید به گونه ای باشد که شما بتوانیم به صورت مشخص در مورد موضوع و عنوان صحبت کنید.

برای انتخاب عناوین در پست های بلاگ باید از دو رویکرد اصلی استفاده کنید و یا می توانید پیش از نوشتن پست در مورد عنوان نهایی آن تصمیم گیری داشته باشید. همچنین می توانید با انتخاب یک عنوان فعال، یک عملکرد مناسبی داشته باشید. همچنین می توانید از طرح کلی و ساختاری که برای محتوای خود در نظر بگیرید و بر اساس آن عنوان را انتخاب کنید.

نمی توانیم یک استراتژی خاصی را در نظر داشته باشیم و بر اساس آن عنوان را انتخاب کنیم. همچنین باید بدانیم که اگر فکر می کنیم یک ساختار مشخص عنوان می تواند جذاب باشد، می توانید شما با خیال راحت از آن استفاده داشته باشید. روند انتخاب عنوان نباید محدود باشد و باید سعی کنید که بهترین انتخاب را داشته باشید.
استفاده از اعداد در چارچوب عنوان می تواند به شما کمک کند تا در نهایت بتوانید جذابیت بیشتری برای محتوا ایجاد کنید. همچنین باید بدانید که مطالعه موردی که از مهم ترین نیازهای پیش روی شما می باشد، می تواند یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما باشد. همچنین باید بدانید که زاویه دید شما نسبت به محتوا می تواند یکی از مهم ترین شیوه های انتخاب عنوان جذاب به شمار رود.

در واقع باید بدانید که در مورد انتخاب یک عنوان خوب شما نباید به دنبال عناوین جدیدی باشید و می توانید بر اساس فرمول های قدیمی نسبت به تولید عنوان اقدام کنید. در بلاگ نویسی یکی از جذاب ترین موارد آموزش و استفاده از اعداد و ارقام است و به این صورت می توانیم انتخاب عنوان بهتری را داشته باشیم. استفاده از عناوین سوالی می تواند یکی از بهترین شیوه های بلاگ نویسی و انتخاب عنوان شناخته شود که همواره در دسترس شما می باشد.

با تولید عناوین در پست های وبلاگ می توان گفت که این مسئله به عنوان یک هنر شناخته می شود و در تضمین پست های شما دارای تاثیر بسیار زیادی می باشد. در حال حاضر توصیه می شود که برای آزمایش خوانندگان و مخاطبان، سعی کنید که از عناوین مختلفی استفاده کنید و در نهایت هر کدام از عناوین مورد استفاده شما در صورتی که عملکرد مناسبی داشت می تواند انتخابی خوب برای شما به شمار رود.

بلاگ نویسی را آغاز کنید!

زمانی که وارد قدم سوم شده اید، باید بدانید که شما تحقیقات خود مربوط به یک موضوع را انجام داده اید و عنوانی را برای بلاگ نویسی خود انتخاب کرده اید. در ادامه نیز آماده خواهید بود تا پست خود را بنویسید. در ادامه به نوشتن پست در قدم سوم خواهیم پرداخت و اطلاعاتی را در این زمینه با شما به اشتراک می گذاریم.
دو روش کلی برای نوشتن پست برای بلاگ وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده داشته باشید. در روش اول شما از پیش نویس (چرک نویس) استفاده می کنید و در روش دوم به جای استفاده از پیش نویس، از ابتدا شروع به نوشتن مقاله می کنید. نوشتن مقاله به صورت مستقیم نیاز به تجربه و مهارت دارد و بهتر است که در ابتدای راه تولید محتوا، حتما از پیش نویس استفاده داشته باشید.


با این حال توصیه می شود که تمامی این مراحل در یک جلسه کاری انجام شود. شما می توانید روی کار خود تمرکز کنید و سپس نسبت به بلاگ نویسی اقدام کنید. در واقع این روش به شما کمک می کند تا با تمرکز بهتری بتوانید روی نکات مختلف تمرکز داشته باشید و در نهایت می توانید عملکردی سریع و بدون نقص و همچنین بدون از یاد بردن نکات را داشته باشید.

در صورتی که پس از مدتی نوشتن دچار مشکل شدید، می توانید دوباره از ابتدا نوشتن چرک نویس را آغاز کنید. در واقع این کار به شما کمک می کند تا هر بار تجربه های مختلفی را از نوشتن در مورد یک موضوع داشته باشید و این عملکرد باعث می شود تا بتوانید با سه یا چهار بار تلاش کردن، نسبت به بلاگ نویسی اقدام کنید.
مهارت نوشتن مانند سایر مهارت ها با تمرین و تکرار بهبود پیدا می کند و نوشتن پس از تجربه ای چند ساله می تواند برای شما بسیار ساده تر شود. بهتر است بدانید که در هنگام شروع به بلاگ نویسی شاید برای یک پست بیشتر از یک هفته زمان نیاز داشته باشید ولی اگر تمرین کنید، پس از مدتی می توانید این مدت زمان را بر اساس میزان تمرین و تجربه ای که به دست آورده اید بهبود بخشید.

توجه : بسیاری از مردم حتی برای نوشتن مقدمه یک پست نیز به مشکل برخورد می کنند. یک استراتژی عالی برای مقدمه نویسی آن است که معرفی کننده محتوایی باشید که به تفصیل می خواهید در مورد آن بنویسید. این کار باعث می شود تا یک مقدمه بسیار حرفه ای داشته باشید.